Jak wybrać szkolenie idealne? Gdzie szukać dobrego instruktora stylizacji rzęs?

Na naszym rodzimym rynku w ciągu ostatnich kilku lat oferta szkoleniowa znacznie się poszerzyła, dając duże pole do manewrów – pojawiło się mnóstwo nowych firm, placówek i instytucji a te już istniejące zdążyły zrzeszyć wokół siebie niemałą armię. W dalszym ciągu wiele osób pragnie zasilić grono stylistów rzęs i sukcesywnie rozwijać swoje umiejętności pod skrzydłami najlepszych specjalistów branży. Jak znaleźć szkolenie doskonałe? Czym się kierować przy jego wyborze?

Odpowiedzmy sobie przede wszystkim na pytanie zasadnicze – czy trzeba iść na szkolenie? Przecież w Internecie nie trudno jest znaleźć większość kluczowych informacji, kanały w serwisie Youtube wręcz uginają się pod filmami z cyklu how to a cena większości szkoleń jest niemalże porównywalna do najniższej średniej krajowej..

Owszem – nie trzeba. Niestety, jak dotąd nie pojawiła się regulacja prawna dotycząca stylizacji rzęs – w produkty potrzebne do wykonania zaopatrzyć może się każdy. Tak też stosunkowo często się to zaczyna – w głowie kiełkuje myśl o rozpoczęciu swojej działalności w tym kierunku mając na celu szybki i dobry zarobek, nie chcąc jednak inwestować zbyt wiele w razie, gdyby zajęcie to miało sprawiać więcej nerwów jak radości. Wybiera się w miarę możliwości najtańsze szkolenie, byle tylko uzyskać dumnie zdobiący ścianę certyfikat będący podparciem umiejętności dla potencjalnych klientek. Niestety, poza portfelem lżejszym o kilkaset złotych zazwyczaj kończy się to dokładnie tym samym, co odkrywanie świata rzęs samemu – fiaskiem. Obrana droga rozpoczęta niewartym uwagi szkoleniem (lub jego brakiem) okazuje się o wiele bardziej kosztowna. Gdyby zliczyć koszta nieudanych stylizacji, na które składa się czas – zarówno nasz jak i klientek, zużyte produkty i finalnie dobrze zainwestowane pieniądze w porządnej jakości szkolenie okazuje się, że pierwotnie zaplanowana oszczędność okazała się całkowicie pozorna. Jeśli by zsumować zmarnowane wydatki wynik wyjdzie zdecydowanie większy, aniżeli początkowo zaplanowano. Ponadto – wyzbycie się złych nawyków, często demotywujących do dalszej pracy sprawi o wiele większy kłopot, aniżeli uczenie się prawidłowej techniki od podstaw.

Dlaczego kursy tak dużo kosztują?

Nauka się ceni. Prowadzący szkolenia instruktorzy, których uzyskanie wiedzy i umiejętności kosztowało wiele lat oraz ogromnego nakładu finansowego w postaci szkoleń i treningów nie sprzedadzą jej za stosunkowo niewielkie pieniądze. To kwoty, które opiewają nie na setki, a dziesiątki tysięcy zainwestowanych w siebie pieniędzy. Inwestycja, która zwraca się latami.

Na ostateczną cenę składa się wiele czynników, takich jak:

  • gaża dla instruktora prowadzącego,
  • wynagrodzenie za stworzenie firmowego skryptu szkoleniowego, którym posługują się trenerzy danej marki,
  • koszta zużycia materiałów,
  • koszta wydania pełnoprawnego certyfikatu,
  • opłaty związane z wynajęciem/utrzymaniem miejsca, w którym ten się odbywa – koszta najmu/kredytu, czynsz, opłaty eksploatacyjne – prąd, woda, gaz, odbiór odpadków,
  • wydatki związane z prowadzeniem działalności – ZUS, księgowość, podatki,
  • zapewnienie kursantowi wyżywienia, dostępu do napojów.

 

Ceny kursów znalezionych w Sieci zaczynają się od.. 149 złotych. Nie, to nie literówka.

capture-20170907-231448

Weźmy pod lupę opcję numer trzy. Promocja, 429 złotych zamiast 1560 za cenę szkolenia dla trzech osób, co wynosi 143 złote/osoba. Jak to możliwe, skoro cena przed promocją jest przybliżonym kosztem kursu dla jednej osoby u renomowanego nauczyciela? Jakie jest prawdopodobieństwo wyciągnięcia wiedzy, skoro całościowy koszt kursu dla jednej osoby nie jest nawet wart kosztów wykonania standardowej usługi stylizacji rzęs w średniej wielkości mieście? Niestety – żadne.

Jak więc znaleźć dobrego trenera i wzorowej jakości szkolenie?

Opinia społeczności zaczerpnięta na przykład na forach jest bardzo pomocna. Niestety, czasem opinie dotyczące danego szkoleniowca nie są miarodajne, nie bazujące na researchu rynku, własnym doświadczeniu lub znajomości branży, a samej.. znajomości. Polecamy ludzi nam znanych – czy prywatnie, czy związane z tą samą marką. O ile przynależność do danej firmy może świadczyć o renomie instruktora, o tyle nie należy się kierować wyłącznie tym aspektem – nie marka, a jego umiejętności powinny być elementem głównie branym pod uwagę. Oczywiście, nie ma nic złego w rekomendowaniu osób bliskich będąc jednocześnie przekonanym o ich wykształceniu i umiejętnościach, należy jednak zważać również na inne, kluczowe czynniki. Niestety, nie każdy kto ładnie i estetycznie klei rzęsy nadaje się do tego, aby kompetentnie przekazywać tę wiedzę dalej.

  • Niech cena nie będzie głównym wyznacznikiem – jeżeli na dany moment przewyższa ona Twój przeznaczony nań budżet, odłóż tę decyzję w czasie. Czy dana instytucja wydaje pełnoprawne certyfikaty, które zatwierdzane są przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, nie będąc dokumentem samozwańczej firmy?
  • Sprawdź program szkoleń – jaki zakres informacji obejmuje? Czy po wyjściu otrzymasz odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące zarówno produktów jak i samej techniki? Czy będziesz w stanie samodzielnie podjąć się aplikacji rzęs, znając odpowiednie przygotowanie rzęs naturalnych, dobór stylizacji, sztucznych włosów i ich ukierunkowanie?
  • Zrewiduj sukcesy danego instruktora – czy może poszczycić się osiągnięciami ze swojej branży? Czy na bieżąco odbywa kolejne szkolenia? Czy bierze udział w konkursach i mistrzostwach, sprawdzając swoje umiejętności?
  • Skontroluj portfolio wcześniejszych kursantów. Nie na marne mówi się, że wyznacznikiem umiejętności trenera są prace jego uczniów – jeśli wiedza jest przekazana nienagannie, nawet osoby początkujące będą potrafiły ją odpowiednio przyswoić i przełożyć na swoje aplikacje.
  • Zweryfikuj poziom komunikacji z nauczycielem – czy jest w stanie wyczerpująco odpowiedzieć na zadawane pytania? Czy w razie potrzeby otoczy Cię opieką, dając możność kontaktu po kursie? Czy jest osobą empatyczną przy której poczujesz się bezpiecznie ze świadomością wyboru dobrej drogi?
  • Sprawdź, w jak dużych grupach odbywają się szkolenia – czy szkoleniowiec będzie w stanie poświęcić Ci tyle uwagi, na ile pozwala Ci Twoja znajomość tematu? Czy będzie w stanie pomóc określić się, ilu dniowe szkolenie zaspokoi Twoje wymagania?

 

Tanie szkolenia zazwyczaj kończą się przedstawieniem teorii w pigułce:

To są rzęsy. Występują w różnych skrętach, długościach, grubościach. W metodzie X używamy rzęs takich, w metodzie Y – takich. To jest cleaner, a to primer. Najpierw nakładamy jedno, później drugie. To jest remover – używamy go do zdejmowania rzęs. To jest klej. To czas na praktykę!

Szkolenie warte uwagi wyjaśni wszelkie wątpliwości:

To są rzęsy. Występują w różnych skrętach, długościach, grubościach które dopasowujemy względem wybranej metody, oczekiwanego przez klientkę efektu oraz możności zastosowania ich na rzęsach naturalnych bez ryzyka obciążenia trakcji. To preparaty przeznaczone do zabiegu. Cleaner i primer różnią się składem a co za tym idzie – swoim działaniem, ponieważ to dwa odrębnie pracujące, acz mogące się wzajemnie uzupełniać preparaty. Remover występuje w wielu formach, od których konsystencji zależne jest, w jakich sytuacjach mamy możność użycia go. To jest klej – podstawowy atrybut, którego dobór jest kluczowy do perfekcyjnej trwałości.

Choć to nieco obrazowe porównanie – różnicę widać gołym okiem. Dobry kurs nie zostawi przed Tobą tajemnic bezpieczeństwa i higieny pracy, organizacji stanowiska, zasady pielęgnacji rzęs, przeciwwskazań, alergii, technik zakładania, dopasowywania do oka, stylizacji, ukrywania mankamentów, wydobywania atutów, bezpiecznego zdejmowania rzęs sztucznych i wielu innych zagadnień nurtujących każdą stylistkę – niezależnie, czy raczkującą, czy już zaznajomioną z branżą. To tricki i porady ułatwiające codzienną pracę z którymi nie zapoznasz się nigdzie indziej. Niuanse, które gwarantują owocne efekty, setki zadowolonych klientek i pewność swoich ruchów. Czy warto więc pozornie oszczędzać?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s