Potęga Noble Lashes. Wywiad z Pawłem Wojciechowskim

Firma Noble Lashes jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm na polskim rynku. Nie stało się to przypadkiem! Jako jedna z pierwszych marek w branży stylizacji rzęs w Polsce zdołała zgromadzić wokół siebie wiele zadowolonych klientek, wśród zainteresowanie asortymentem pokierowanym zaufaniem do jakości nie słabnie do dnia dzisiejszego. Ogromną rolę w nienagannej opinii firmy odegrali również instruktorzy spod szyldu Noble Lashes, od wielu lat utrzymując szkolenia na nienagannym poziomie. Obecność na pokazach mody, w prasie, telewizji, wielu branżowych wydarzeniach, świetnie zorganizowane akcje promocyjne.. Wszystkie te czynniki spowodowały zdobycie podium w rankingu E-Gazele Biznesu 2017 – to najwyższy dowód na dynamiczny rozwój z najwyższą dbałością o klienta.

Zaledwie dwa miesiące temu odbyło się oficjalne otwarcie sklepu stacjonarnego tejże marki w samym centrum stolicy – na ulicy Wiejskiej 17. To miejsce nadzwyczajne – oprócz kuszącej możliwości zakupów jest to również przestrzeń do rozmów stylistek oraz klientek o prężnie rozwijających się trendach w naszej branży. Skoro okazja była wybitnie wyjątkowa, taki sam będzie dzisiejszy artykuł! Serdecznie zapraszam do lektury wywiadu z Pawłem Wojciechowskim – jednym z właścicieli marki Noble Lashes.

pawel7.jpg

  1. Co było inspiracją i bodźcem do rozpoczęcia kariery w typowo kobiecej, wówczas jeszcze raczkującej branży stylizacji rzęs? 

Zainteresowaliśmy się branżą przedłużania rzęs zupełnie przypadkowo. Wcześniej w ogóle nie interesowaliśmy się kosmetyką. Jednak im bardziej zagłębialiśmy się w ten temat, tym było on dla nas ciekawszy.

W naszej branży najbardziej inspirują nas wyjątkowi ludzie, z którymi mamy styczność. Przedsiębiorcze klientki, instruktorzy, którzy nieustannie dążą do perfekcji oraz kursantki, które nierzadko zmieniają swoje życie o 180 stopni, gdy zaczynają przygodę z przedłużaniem rzęs.

  1. Czym kierowali się Panowie, wybierając swój pierwszy asortyment? Czy opierali się Panowie na swojej intuicji, czy też wybór ten był kreowany z pomocą obecnych już wówczas w branży stylistek?

Nasz asortyment od zawsze był wybierany przez stylistki rzęs. Staramy się, aby nasza oferta odzwierciedlała ich potrzeby i preferencje. Początkowo mieliśmy w ofercie to, co było na rynku. Nie było za bardzo z czego wybierać, bo branża była po prostu nowa. Teraz wprowadzamy bardzo dużo nowych produktów. Testujemy różne receptury i kompozycje. Przy ostatecznym wyborze, czy wypuścić produkt na rynek czy też nie, kierujemy się głównie opinią naszych instruktorów.

  1. Co w Pana opinii jest najtrudniejsze, działając w tak szerokiej skali?

Gdy prowadziliśmy mały biznes, utrzymanie go było bardzo łatwe. Byliśmy osobiście bardzo blisko klientek, wysłaliśmy zamówienia i cała firma składająca się początkowo tylko z nas samych, mieściła się w jednym miejscu. Obecnie gdy biznes nabrał rozpędu, zarządzanie firmą zmieniło się diametralnie.

Najtrudniejsza w tej chwili jest koordynacja i zespolenie wszystkich działań w jedną spójną całość. Mówi się że łańcuch jest tak silny, jak jego najsłabsze ogniwo. To samo jest z firmą. Obecnie priorytetem jest, aby wszystkie działy w firmie, we wszystkich naszych biurach i przedstawicielstwach, znały wartości marki i postępował w zgodzie z jej tożsamością, wysyłając na rynek spójny i jednoznaczny komunikat. Przede wszystkim wszyscy muszą wiedzieć, że poza celami swojego departamentu, pracujemy razem, wspólnie, na renomę marki. Jeśli jakiś element gdzieś po drodze odstaje, ktoś wykona coś, bez uwzględnienia naszych wspólnych interesów, cierpi cała firma. Moim zdaniem skoordynowanie tych wszystkich działań w jednolitą całość jest obecnie najtrudniejsze.

  1. Czym dyktowany jest wybór instruktorów, współpracujących z firmą Noble Lashes?

Na stanowiska instruktorów wybieramy tylko najlepsze osoby z branży. Oceniamy umiejętności i osiągnięcia kandydatów. Każdego z naszych instruktorów cechuje długi staż, setki godzin praktyki oraz masa odbytych szkoleń. Na stanowisko instruktora otrzymujemy około kilkudziesięciu aplikacji tygodniowo – mimo, że nie prowadzimy ciągłych naborów na to stanowisko.

Niektórym osobom odmawiamy ze względu na to, że nie spełniają one naszych wysokich wymagań. Innym, ponieważ nie chcemy obsadzać zbyt dużej liczby szkoleniowców na jakimś terenie. Dajemy instruktorom swobodę działania, duże rejony i możliwości. Wyróżnia nas jakość szkoleń oraz produktów, a nie ilość szkoleniowców i masowość działania. To są fundamenty naszej strategii. Pomimo tego, że nie są one nastawione na bezkompromisowy wzrost firmy i sprzedaży, zapewniają nam najszybszy rozwój w branży. Myślę że klient widzi w tym wartość, dlatego takie podejście się sprawdza.

45064095_1990659351025771_1220727403144282112_n.jpg

 

  1. Które z produktów uważa Pan za flagowe, obowiązkowe w kuferku każdej stylistki?

Naszym flagowym produktem są rzęsy Russian Volume i klej Noble. Rzęsy Russian Volume są znane i lubiane nie tylko w Polsce. Są naszym bestsellerem również na rynku niemieckim czy włoskim. Klienci doceniają ich lekkości, gęstość na pasku oraz komfort pracy z nimi. Natomiast klej Noble jest najczęstszym wyborem stylistek rzęs średnio zaawansowanych, zaawansowanych oraz instruktorek. Noble to zdecydowany bestseller wśród klejów.

  1. Na co zwracają Panowie największą uwagę przy prężnych działaniach swojej firmy? Czy istnieje dziedzina prowadzonego przez Panów biznesu, która wymaga najwięcej pracy?

Zdecydowanie najcenniejszym aktywem naszej firmy, zaraz po ludziach, jest marka Noble Lashes. Zarządzanie marką na rynkach międzynarodowych to czynność, która wymaga nieustannej pracy. Marka Noble Lashes od lat kojarzona jest z najlepszymi rzęsami, preparatami i klejami na rynku. Nasza oferta jest skierowana do stylistek rzęs, które są profesjonalistkami, szanują swoje klientki, cenią komfort pracy i bezpieczeństwo jakie dają im zaufane produkty. Aby być marką postrzeganą jako marka Premium, przeprowadzamy nieustannie wiele działań.

Po pierwsze, bardzo dużo inwestujemy w nasze produkty. Stale je udoskonalamy, pracujemy nad tym, aby miały one lepsze parametry oraz tworzymy coraz to nowsze rozwiązania jako pierwsi na rynku. Inwestujemy w badania i rozwój oraz testy. Obecnie na rynku jest wiele wątpliwych jakościowo rzęs, sprzedawanych po cenach zbliżonych do naszych. My wychodzimy z założenia, że stylistka rzęs to klient świadomy, który orientuje się za co płaci. Gdy widzi przeciętne rzęsy po zawyżonych cenach oraz częste i duże promocje cenowe, szybko zdaje sobie sprawę, że cena produktu jest mocno zawyżona i nie powiązana z jego jakością. My z uwagi na wyższe koszty wytwarzania produktów jakości Premium, nie stosujemy częstych obniżek i promocji tego typu. Dlatego też nasz klient wie, że kupując Noble Lashes płaci za lepszą jakość produktu i wyższej jakości materiały.

Po drugie podejmujemy działania marketingowe, dzięki którym jesteśmy najbardziej rozpoznawalną marką sztucznych rzęs w Europie. Ludzie widzą, że wyznaczamy kierunek branży i wyróżniamy się unikalnością. Dzięki temu renomowana firma Versace wybrała właśnie nas, spośród innych firm z całej Unii Europejskiej, abyśmy zajęli się stylizacją rzęs podczas pokazu ostatniej kolekcji legendarnego mistrza Gianniego Versace.

Po trzecie, mimo że jesteśmy firmą międzynarodową, udzielamy się społecznie i promujemy nasz region. W czerwcu tego roku za działalność na rzecz lokalnej społeczności i gospodarki, osiągnięcia biznesowe, działalność charytatywną oraz promocję Olkusza otrzymaliśmy z rąk Burmistrza honorową nagrodę “Trojak Olkuski”. Nasza strategia zakłada wybór kontrahentów lokalnych, wsparcie schronisk dla bezdomnych zwierząt oraz patriotyzm gospodarczy. Nasza postawa odzwierciedla tożsamość naszej marki i nadaje jej ludzki charakter.

Stale dbamy o to, aby komunikat, który wychodzi od nas do klienta, nie był dwuznaczny, a tożsamość naszej marki była wyrazista. Te działania są wpisane w DNA Noble Lashes, jednak utrzymanie spójności marki wymaga sporo pracy i podejmowania trudnych decyzji uwzględniających tożsamość naszej marki, a nie tylko rachunek ekonomiczny.

jj

  1. Jakie są plany firmy Noble Lashes na najbliższy czas? Czy zamierzają Panowie działać ze znaną nam dotychczas strategią, czy też może obrać całkowicie innowacyjne metody rozwoju działalności?

 

Lubimy zaskakiwać stylistki rzęs i przekraczać ich oczekiwania. Jest to możliwe dzięki kulturze organizacji jaką mamy w Noble Lashes. Nasi ludzie potrafią nieustannie zadawać sobie pytania: z jakimi klientami mieli ostatnio styczność, co było dla nich ważne i czego się od nich nauczyli. Umiejętność słuchania stylistek połączona z refleksją, pozwala nam przekładać odpowiedzi na adekwatne innowacje, zaspokajające potrzeby naszych rzęsistek. Dlatego w tym roku dwukrotnie zwiększyliśmy wydatki na opracowywanie nowych receptur, badania oraz rozwój produktów. Efekty tych inwestycji będą widoczne już w pierwszej połowie 2019 roku, kiedy wypuścimy na rynek wiele nowatorskich produktów.

Natomiast już pod koniec września planujemy wydarzenie, którym będziemy chcieli uhonorować stylistki rzęs w całej Polsce. Będzie to jedyne i największe w naszej branży wydarzenie tego typu. Mamy zamiar uświadomić całej Polsce, że stylizacja rzęs nie jest prostą czynnością, którą może wykonać każdy, bez żadnego przygotowania i wysiłku. Udowodnimy, że przedłużanie rzęs jest sztuką, a stylistka to osoba o wszechstronnych talentach. Zachęcam do śledzenia naszego fanpage’a, juz wkrótce zamieścimy tam więcej szczegółów.

 

  1. Co uważa Pan za przełom w dziedzinie stylizacji rzęs, kształtujący całą branżę?

 

Przełomem w naszej branży było pojawienie się na rynku metod objętościowych. To zredefiniowało całą dyscyplinę przedłużania rzęs. Od tego momentu zabieg zaczął stawać się coraz bardziej popularny i wszedł na szerszy rynek. Dzisiaj rzadkością jest osoba, która nie słyszała o zabiegu przedłużania rzęs. Natomiast jeszcze parę lat temu, za czasów rzęs 1 do 1 rzadko kto wiedział co to za zabieg, a jak już wiedział, to miał o nim złe zdanie, bo w sieci krążyło dużo mitów i niedomówień.

My ze swojej strony kładziemy duży nacisk na edukację i popularyzację zabiegu m.in. dzięki cyklowi filmów „pytanie do instruktora”, sponsorowaniu naszym instruktorkom wywiadów w telewizji, artykułom w popularnych czasopismach high fashion i prasie branżowej, sponsorowaniu pokazów mody oraz wydawaniu pisma LASH NEWS. Dzięki tym działaniom, oraz działaniom innych firm, które tak jak my zajmują się edukacją rynku, dużo się zmieniło. I widać, że na lepsze.

Serdecznie dziękuję za rozmowę.


 

Źródła zdjęć:

Paweł Wojciechowski

Fanpage Noble Lashes

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s